ראשית, יש לבדוק האם יש מתח בשקע הזנה למזגן.
שנית, יש לבדוק האם המזגן מקבל את המתח משקע ההזנה. לצורך זה נחבר לשקע החשמל מוצר חשמלי אחר.
הסיבה הראשונה לתופעת העובש או ריח רע היא הצטברות של לכלוך או נוזלים ביחידה החיצונית והפנימית (בפילטרים),
לכן הפתרון המקצועי הוא ניקוי יסודי של שתי היחידות (פנימי וחיצוני) במערכת המיזוג, שנעשה על ידי שימוש בחומרים אורגנים וידידותיים לסביבה.
כמו כן, יש להימנע מחומרים כימים ומסוכנים שמחמצנים וגורמים לבלאי של מערכת המיזוג.
כדי לצמצם בצריכת החשמל של המזגן אטמו היטב את הבית וכוונו לטמפרטורה קבועה.
מומלץ לבדוק את תקינות המדחס מדי עונה; מדחס לא תקין יגרום צריכת חשמל מופרזת.
ליעילות המיזוג ולחיסכון בחשמל רצוי לסגור את כל החללים שאינם בשימוש (דלתות וחלונות).
להפעיל את המזגן בטמפרטורה הנכונה: בין 24-21 מעלות.
יש לבדוק שצינור הניקוז אינו מקופל ואינו סתום. לנשוף אל תוך צינור הניקוז, כלפי פנים, בניסיון לפתוח את הסתימה. מזגן תקין אשר פעל לילה שלם ללא הפסקה עשוי לטפטף בבוקר, חשוב לזכור לכבות את המזגן בלילה. בנזילות מים יש לבדוק שהצינור או הפילטר אינם סתומים.
4מומלץ לנקות את המסננים כל 250 שעות, כשמצטברת עליהם שכבת אבק נראית לעין, או כשנורית ההתראה של המסנן נדלקת.
יש לכבות את המזגן, להוציא את המסנן ולשטוף אותו תחת מים זורמים פושרים.
לאחר ייבוש באוויר החופשי יש להחזירו למקומו. אין להשתמש בחומרי ניקוי או לייבש בשמש. את מכסה הפלסטיק (גריל) יש לנקות באמצעות מטלית אבק יבשה או עם חומר ניקוי קל בלבד.
יש להימנע ממגע של המטלית עם התצוגה או העינית. יש להקפיד שפתחי היחידה החיצונית לא יהיו חסומים ולסלק מפגעים, כגון עלים וענפים, היכולים להפריע לפעולה התקינה. מומלץ לרכוש מתאם הגנה מפני ברקים ונחשולי מתח.
ישנם שני פתרונות מקובלים: האחד הוא סורגים סביב המזגן והשני הוא בריחים.
6בכדי להימנע מהוצאות מיותרות בעלות של קריאת שירות יש לפני כן לבדוק אם המזגן עדין באחריות מהיצרן,
במידה ולא - ניתן לעבור באתרי האינטרנט המספקים מידע ראשוני של עזרה מבלי טכנאי או אבחון תקלה
בכדי להבין מה בדיוק מגיע הטכנאי לתקן.
חשוב לבדוק את תקינות הטמפרטורה וה- MODE בשלט, מכיוון שקריאת שירות גם על דבר שטותי עלולה לעלות בעלות קריאת שירות.
יש לבדוק כי המתקין/ הטכנאי ביצע עבודות כאלה בעבר ועובד על שקיפות מלאה.
בנוסף יש לדעת שהמתקין/ הטכנאי הינו מורשה ע"י כל חברות מיזוג האוויר להתקין את המזגנים שלהם.
לכל מתקין/ טכנאי יש תעודת מתקין/ טכנאי - תוכלו לבקש לראות אותה.
אצלנו באור שיווק - המתקינים/ הטכנאים עוברים הכשרות תקופתיות בכל חצי שנה על מנת לעקוב ולהתמקצע בכל הטכנולוגיות החדישות המתפתחות| ובכל אלה שכבר פותחו בעבר על מנת להרחיב את ידע צוותי העבודה שלנו בכדי שיוכלו לתת ללקוח שירות מקצועי ואמין - באחריות מלאה.
בשירות הלקוחות ברכישה והתקנת מיזוג - יש לכם שתי חברות שאמרות לתת לכם שירות.
1. החברה ממנה נרכש המיזוג.
2. החברה אשר ביצעה את התקנת המיזוג.
התעקשו לקבל את תעודת האחריות ואמנת השירות של יצרן המזגן, ותקראו גם את האותיות הקטנות.
לטובתכם.
ואם יש משהו שלא מוצא חן בעיניכם, אל תתביישו לשאול ולבקש אלטרנטיבות לפני הרכישה.
לאחר הרכישה זה כבר אבוד.
בנוסף,
חשוב לוודא שהמתקין שבחרתם בעל ניסיון עשיר בתחום (והוא לא מתאמן עליכם).
בדקו וקבלו המלצות על שירות הלקוחות של החברה שמתקינה עבורכם את המיזוג, ובקשו תעודת אחריות גם מהמתקין.
אצלנו באור שיווק - מיזוג אוויר מקבלים תעודת אחריות של 5 שנים על התקנת המיזוג.
חשוב לבדוק אם התקנת המזגן כוללת את הפרטים הבאים:
- הצבת היחידה החיצונית של המזגן על קרקע או על תושבת מנוע.
- קיבוע של היחידה הפנימית של המזגן על הקיר.
- צנרת מיזוג אוויר מינימלית ללא חיוב (חברות מעניקות 2-3 מ' ללא עלות)
עלות תושבת המנוע בדרך כלל כלולה במחיר, אלא אם כן סוכם אחרת. - אך לא להתבלבל, סורג מפני גניבות לא כלול במחיר!
יש לדעת, יכולה לחול עליה במחיר ההתקנה בנסיבות הבאות:
מכיוון שתנאי השטח משנים את העלויות, יש תוספות שלא כלולות במחיר. כגון: קידוח בטון, תוספת צנרת, סורג מפני גניבות(לבחירה), הארכת צינור ניקוז מעל 2 מטר(לבחירה).
*לבחירה - דבר אשר לא נחוץ אך לבחירת הלקוח, תוך הסבר מקצועי על היתרונות והחסרונות עם ובלי.
ניתן לפנות למחלקת ההתקנות בחברתנו,
בפניה יש לציין את דגם המזגן, אומדן מרחק צפוי בין היחידה החיצונית(מעבה), ליחידה הפנימית(מאייד).
על סמך נתונים אלו ניתן לקבל הצעת מחיר ראשונית.
השאלה בעייתית מאחר ואין זה תלוי בעונה, אלא בטמפרטורה ובלחות ששוררת בחדר, בדרך כלל מדובר על נתונים דומים. כדי להוזיל עלויות, רצוי להתקין מד חום בכל חדר שימדוד את הטמפרטורה, וכמו כן להתקין מזגן ברמת אנרגיה A וכך תוכלו לחסוך בהוצאות החשמל.
12